La
Evangelio laŭ Spiritismo
Se iu frapas al vi la dekstran vangon, turnu al li ankaŭ la alian
Ĉapitro XII, eroj 7 kaj 8
“Venis
Kristo kaj diris: Pagu la malbonon per la bono”
7. Vi aŭdis, ke estas dirite: Okulon pro
okulo, kaj denton pro dento; sed mi diras al vi: Ne rezistu al la malbono; sed
al tiu, kiu frapas vian dekstran vangon, turnu ankaŭ la alian. Kaj se iu
deziras procesi kontraŭ vi, por forpreni vian tunikon, lasu lin preni ankaŭ
vian mantelon. Kaj se iu devigas vin iri unu
mejlon, iru kun li du. Donu al tiu, kiu petas de vi; kaj ne deturnu vin de tiu,
kiu deziras prunti de vi (Mateo,5:38-42)
8. La antaŭjuĝoj
de la mondo pri tio, kion oni konvencie nomas honorsento, aperigas tiun
malserenan ofendiĝemon, naskitan de la fiero kaj de l’ ekzaltiĝo de la
personeco, kiu igas la homon pagi ofendon per ofendo, vundon per vundo; tia
konduto ŝajnas konformaj al justeco en la okuloj de homo, kies moralo ne leviĝas
super la surteraj pasioj; tial la mosea leĝo diris: okulon pro okulo, denton
pro dento, leĝo en harmonio kun la tempo, kiam vivis Moseo. Venis la Kristo kaj
diris: Pagu per Bono la malbonon. Li
diris plu: “Ne rezistu al la malbono: sed al tiu, kiu frapas vian dekstran
vangon, turnu ankaŭ la alian.” Al fierulo, tiu maksimo ŝajnas malkuraĝaĵo, ĉar
li ne komprenas, ke estas pli granda kuraĝo elteni insulton, ol venĝi, kaj li
tion ne komprenas, ĉar lia vidpovo ne atingas trans la nunan tempon. Tamen, ĉu oni prenu tiun maksimon laŭlitere? Ne; tiel same, kiel tiun
alian, kiu ordonas, ke oni elŝiru sian okulon, se ĉi tiu skandalas; pelita ĝis
siaj lastaj konsekvencoj, tiu instruo donus kiel rezulton, ke oni kondamnu ĉian,
eĉ laŭleĝan, malhelpon al la perforto, kaj ke oni lasu kampon libera al la
maliculoj, kiuj havus do jam nenian
motivon por timo. Se oni ne bridus iliajn perfortojn, baldaŭ ĉiuj bonuloj estus
iliaj viktimoj. La instinkto de memkonservado, kiu estas leĝo de la
naturo, admonas ĉiun ne volonte etendi sian kolon al la murdisto
Per tiuj paroloj do Jesuo ne malpermesas la
defendon, sed kondamnas la venĝon. Dirante, ke oni turnu la alian
vangon, kiam unu estas frapita, li diris, en alia formo, ke oni ne pagu la
malbonon per malbono; ke la homo humile akceptu ĉion, kio utilas por lin
malfierigi; ke estas pli glore al li esti frapita, ol frapi, elteni pacience
maljustaĵon, ol fari mem ĝin; ke estas pli bone esti trompita, ol trompi, esti
ruinigita, ol ruinigi la aliajn. Tio estas samtempe la kondamno de la duelo,
kiu estas nur manifestiĝo de la fiero. Nur la fido al la estonta vivo kaj al la
justeco de Dio, kiu neniam lasas senpune la malbonon, povas doni la forton, por
pacience elteni la atencojn al niaj interesoj kaj al nia memamo; tial ni diras
senĉese: direktu viajn rigardojn antaŭen; ju pli alte vi levos vin per la penso
super la materia vivo, des malpli vin ofendos la surteraj afero
Komentario
Oferi la alian vangon estas ne venĝi la
ricevitajn ofendojn; estas
liberigi, tiel la agresanton kiel nin mem, de la deziro venĝi. Ju pli granda estas nia fido en la estonta vivo, des
pli ni levos nin, per la
penso, super la materia vivo kaj malpli
nin ofendos la surteraj aferoj
1 – Kial al la fieruloj la ordono de Jesuo ŝajnas
malkuraĝeco?
Ĉar lia vidpovo ne atingas trans la nunan
tempon, li kredas, ke estas plia kuraĝo
venĝi, ol elteni insulton
La fido al la estonta vivo mildigas la fieron kaj
la malmodestecon, igante malpli malfacila praktiki la kristanan ordonon pagi la
malbonon per la bono
" Nur la fido al la estonta vivo kaj al
la justeco de Dio (...)povas doni la
forton, por pacience elteni la atencojn al niaj interesoj kaj al nia memamo "
2 – Kiu estas la vera senco de tiu instruo?
Jesuo volis, per tiuj vortoj, kondamni ĉiajn
venĝojn, nin instruante pagi la
malbonon per la bono
Pli
granda gloro al li venas esti ofendita ol ofendi, pacience elteni maljustaĵon
ol ĝin praktiki
3 – Kiel ni havigu forton por praktiki la pardonon,
instruitan de Jesuo?
Klopodante ĉiam nin levos per la penso super la materia vivo, pro
tio ke, nur tiel, ni malpli suferos pro la malbono praktikata kontraŭ ni
kaj pli facile ni pardonos
La studo de la Jesua Evangelio kaj la preĝo
helpas nin trovi la necesan forton por la sublima praktiko pagi la malbonon per
la bono
Nenhum comentário:
Postar um comentário